Nowości Volkswagena z Genewy.


Początek marca to czas, na który czekają wszyscy miłośnicy motoryzacji w Europie. Właśnie w tym okresie tradycyjnie odbywa się Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie. Jest to wydarzenie z bardzo długą historią, pierwsza edycja odbyła się w 1905 roku. Targi od wielu lat ewoluowały i dzisiaj jest to najbardziej oczekiwana tego typu impreza w Europie. To właśnie w Szwajcarii większość firm motoryzacyjnych pokazuje nowości przygotowane na kolejne lata.

W tym roku prezentacja premier Volkswagena odbyła się 5 marca. Niemiecki producent zaprezentował 3 auta, które wkrótce trafią do produkcji oraz 2 samochody będące jeszcze na etapie koncepcji.
 Na pewno, najbardziej wyczekiwaną premierą tego lata jest odświeżona wersja Passata. Jest to jedno z najbardziej popularnych aut w swojej klasie i każda, nawet najmniejsza, zmiana jest szeroko komentowana. Obecnie produkowana jest ósma generacja Passata tworzonego nieprzerwanie od lat 70-tych. Na wiosnę Volkswagen będzie świętował sprzedaż ponad 30 milionów egzemplarzy swojej rodzinnej limuzyny. W związku z tym, we wrześniu kultowy samochód doczeka się ulepszonej wersji. Passat po face liftingu prezentować się będzie bardzo nowocześnie. Największe zmiany dotknęły atrapę chłodnicy i przednie oraz tylne reflektory. Nowy Passat już w najtańszej wersji będzie oferował światła LED, a najlepsze modele wyposażone będą w światła matrycowe z regulowanym strumieniem. Z tyłu samochodu największa zmiana to napis Passat na klapie bagażnika (podobnie jak w Arteonie) zamiast klasycznego logo. Wewnątrz największa zmiana to brak klasycznego zegara na desce rozdzielczej. Cała koncepcja odświeżonej wersji popularnego samochodu opiera się na zastosowaniu nowoczesnych technologii. Oprócz ulepszonego wirtualnego kokpitu, sytemu informacyjno-rozrywkowego sterowanego głosowo najciekawszą nowością jest system Travel Assist. Jest to rozszerzenie znanego już Traffic Jam Assist, który opiera się na aktywnym tempomacie. Rozwiązanie wspomaga w jeździe w korku- samochód sam przyspiesza i zwalnia widząc przeszkody oraz kontroluje tor jazdy. Dotychczasowy system działał jedynie do prędkości 60 km/h na godzinę. Travel Assist idzie krok dalej i te same rozwiązania (przyspieszanie, hamowanie, trzymanie się pasa jezdni) pozwala zastosować również poza miastem i będzie możliwość jego używania do prędkości 210 km/h. Warto zauważyć, że pomimo wszystkich ułatwień nadal kierowca musi trzymać kierownicę i kontrolować drogę. W przeciwnym wypadku samochód zacznie wysyłać sygnały alarmowe, a w końcu zatrzyma samochód na poboczu. Wszystkie te zmiany to na pewno nie rewolucja, ale kolejne dodane funkcje i detale sprawiają, że Passat wciąż będzie doskonałym wyborem dla osób szukających auta eleganckiego, bezpiecznego i praktycznego.
 Dla każdego poszukującego mocniejszych wrażeń Volkswagen proponuje nową wersje Touarega. Wygląd pojazdu nie zmieni się w stosunku do obecnie dostępnego SUV-a, a wszystkie nowości ukryte będą pod maską. Nowa wersja Touarega napędzana będzie potężnym silnikiem V8. Jest to potężna ośmiocylindrowa jednostka 4.0 o mocy 421 koni mechanicznych i momencie obrotowym o wartości 900 niutonometrów. Dzięki takiej mocy Touareg V8 przyspieszać będzie od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Co przy takim rozmiarze samochodu robi niesamowite wrażenie, a luksusowy SUV zyska kolejne atuty. Touareg V8 trafi do sprzedaży w maju.
 Zupełnie inny cel, niż maksymalne osiągi, przyświecał projektantom odświeżonej wersji Volkswagena T6 oznaczonego T6.1. Taka terminologia wskazuje w którą stronę idzie rozwój tego kultowego modelu. Tak jak w przypadku Passata, największe zmiany to zastosowanie nowoczesnych technologii. Zmieniona zostanie deska rozdzielcza co spowoduje że możliwe będzie zastosowanie najnowszych systemów informacyjnych, jak i wirtualnego kokpitu. Cała obsługa funkcjonalności samochodu została także uproszczona. Na zewnątrz auta, najbardziej zauważalną zmianom uległy reflektory i grill. Lampy LED kształtem teraz przypominają inne modele Volkswagena. Wszystkie te zmiany sprawiają, że nowe T6 po raz kolejny będzie samochodem nie tylko funkcjonalnym i praktycznym, ale także eleganckim i wydajnym. W przypadku tego modelu warto zauważyć jeszcze jedną nowość. Niektóre samochody będą napędzane także elektrycznym silnikiem. Będzie to kolejne auto z gammy Samochodów Użytkowych, po Crafterze i Caddym wyposażone w pełni bez emisyjny silnik. Jest to kolejny krok w stronę elektrycznej rewolucji i znak, że Volkswagen podąża za trendami. Akumulatory do T6 oferowane będę w dwóch pojemnościach, większa bateria ma zapewniać zasięg 400 kilometrów.
 Jeżeli chodzi o samochody koncepcyjne to nowością, która sądząc po stanie projektu, już niedługo ukarzę się na rynku jest T-Roc R. Auto zostało zaprezentowane już jakiś czas temu podczas testów na torze Nurburgring. Będzie to model wyposażony w sportowy dwulitrowy silnik o mocy 300 koni mechanicznych i momencie obrotowym o wartości 400 niutonometrów. Również z zewnątrz T-Roc R zaprojektowany został bardziej agresywnie niż jego "cywilna" wersja. Przód samochodu ma więcej wlotów powietrza obramowanych czarnymi elementami. Z tyłu największe wrażenie robi podwójny wydech, oferowany również w wersji stworzonej przez firmę Akrapovic. Małe, dynamiczne detale zewnątrz i wewnątrz T-Roca sprawiają niesamowite wrażenie. Podobnie jak osiągi nowego, sportowego Volkswagena. Auto przyspieszać będzie do 100 km/h w mniej niż 5 sekund, a maksymalna prędkość to 250 km/h.
 Małą, ale dosyć interesującą ciekawostką zaprezentowaną przez Volkswagena w Szwajcarii jest ID.BUGGY. Ma to być nowa wersja kultowego wehikułu z lat 60-tych, które służyło do zabaw na kalifornijskich plażach. Następnie te pojazdy wykorzystywane były do rekreacyjnego poruszania się po piaszczystych terenach. Na samym początku Buggy często konstruowany był na bazie Volkswagena Garbusa. Auta te dostarczała niesamowitej frajdy i stały się kultowe, w niektórych miejscach świata. Niedługo Volkswagen zaprezentuje nową wersje tego rekreacyjnego pojazdu. Czasy się jednak zmieniły i nowa wersja Buggy będzie w pełni elektryczna. Napęd na tylną oś, sztywna płyta, dosyć mocny silnik i krótki czas ładowania (80% baterii w jedynie 30 minut) mają sprawić, że poruszanie się wehikułem będzie czystą przyjemnością. Stylistycznie samochód nawiązuje do kultowych aut z lat 60-tych (dzięki czemu jest bardzo charakterystyczny), ale technologicznie ma wyznaczać rozwój w przyszłości. Wraz z zapowiedzą ID.BUGGY Volkswagen ogłosił również produkcję przenośnych stacji szybkiego ładowania, które można montować czasowo lub na stałe. Takie akcesoria pozwolą na rozwiązanie największego problemu aut elektrycznych, czyli niewielkiej ilości miejsc z możliwością podładowania samochodu.
 Wszystkie te nowości, które zaproponował Volkswagen w Genewie wskazują nam kierunek, w którym podąża niemiecki producent. Nowoczesny wygląd, nowatorskie rozwiązania, zastosowanie najnowszych technologii. Właśnie te elementy, dodane do znanej już niezawodności, bezpieczeństwa czy przystępnej ceny, stają się wyznacznikiem Volkswagena w ostatnich latach. Eksperymenty takie jak ID.BUGGY pokazują, że korporacja chce także wyjść ponad rolę producenta samochodów i stać się dostarczycielem ciekawych rozwiązań w kwestii, szeroko pojętej, mobilności.

Zobacz także:

Poznaj salon Centrum Wrocław podczas Festiwalu Kolorowych Samochodów w Magnolia Park.

Jak co roku, tuż przed nadejściem wiosny, we wrocławskim centrum handlowym Magnolia odbywa się wystawa kolorowych samochodów. Tegoroczna edycja odbywa się między 22 lutego, a 9 marca. Największy salon Volkswagena w Polsce- Centrum Wrocław jest stałym gościem festiwalu. Zapraszamy do odwiedzenia naszego stanowiska, które znajduje się niedaleko głównego wejścia do Magnolia Park od strony ulicy Legnickiej.

Czytaj dalej

Poznaj Volkswagena up!-a w specjalnej strefie w salonie Centrum Wrocław.

Volkswagen up! to od paru lat to jeden z najpopularniejszych samochodów w segmencie małych aut miejskich. Pierwsze egzemplarze opuściły fabrykę w Bratysławie w 2011 roku zastępując starsze modele niemieckiego producenta. Równocześnie na rynek wprowadzony został podobny samochód siostrzanej marki- Skoda Citigo. Jednakże, poprzez drobne różnice to Volkswagen up! sprawia wrażenie bardziej eleganckiego przy stonowanej stylistyce Skody.

Czytaj dalej

Kiedyś kosiarka dzisiaj Tiguan. Rozmowa z najmłodszym Certyfikowanym Sprzedawcą Samochodów Volkswagen w Polsce.

W Centrum Wrocław stawiamy na ciągły rozwój naszych pracowników. Każdy mały krok w karierze, ukończony kurs czy szkolenie to dla nas wszystkich wielka radość i powód do świętowania. Profesjonalni, wykwalifikowani pracownicy to wizytówka salonu Volkswagen Centrum Wrocław. W zeszłym tygodniu miało miejsce jednak wydarzenie szczególne.

Czytaj dalej