Car Detailing w Auto Group Polska - wywiad z Andrzejem Szlachcicem


Kompleks motoryzacyjny Auto Group Polska przy Alei Brucknera to miejsce zatrudniające prawie 300 osób. Wśród nas znajdują się prawdziwi pasjonaci motoryzacji, którzy swoją pracę traktują nie tyle jako obowiązek, ale jako szansę na realizację swoich wewnętrznych pasji. Jedną z takich osób jest Andrzej Szlachcic, kierownik działu logistyki w Centrum Wrocław, obsługujący wszystkie nasze marki Audi, Volkswagen i Škoda.

Andrzej to idealny przykład człowieka, który łączy swoją codzienną pracę z pasją. A jest nią zamiłowanie do motoryzacji, a szczególnie do motocykli. Zaangażowanie i praca Andrzeja to nieoceniony wkład w rozwój naszej firmy. To właśnie z jego inicjatywy została utworzona usługa Car Detailingu, polegająca na zastosowaniu specjalnej powłoki ceramicznej, która chroni lakier samochodu przed zanieczyszczeniami, pozostawiając wyjątkowo trwałe i błyszczące wykończenie.



Zapraszamy do rozmowy z Andrzejem, podczas której przedstawi nam kulisy swojej pracy, wyzwania z nią związane, a także opowie o tym, jak zrodził się pomysł na stworzenie usługi Car Detailingu.


Cześć Andrzeju, dziękujemy, że wyraziłeś zgodę na przeprowadzenie tego wywiadu.

Cześć, miło mi, że zostałem wybrany do tego cyklu rozmów z pracownikami Auto Group Polska.


Zacznijmy może od tego, jak w ogóle rozpoczęła się Twoja przygoda z motoryzacją, i co doprowadziło do rozpoczęcia przez Ciebie pracy w Volkswagen Centrum Wrocław?

Z motoryzacją jestem związany od dziecka. Od najmłodszych lat spędzałem każdą wolną chwilę w garażu "grzebiąc" w Motorynce lub Ogarze, a w autach zacząłem majstrować jak tylko byłem w stanie sięgnąć nogami do sprzęgła. W branży motoryzacyjnej jestem od 2007 roku, zaczynając jako sprzedawca części w Autoryzowanym Serwisie Renault, docierając na stanowisko kierownika serwisu Autoryzowanej Stacji Obsługi Suzuki, zanim moje drogi spotkały się z Auto Group Polska.


null


Natomiast pracę w Volkswagen Centrum Wrocław rozpocząłem w 2018 roku, kiedy to aplikowałem na stanowisko Koordynatora działu logistyki, na które pilnie poszukiwali pracownika. Zostałem zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną, podczas której z opisu stanowiska oraz potrzebnych umiejętności, utwierdziłem się w przekonaniu, że jest to idealne wyzwanie dla mnie.


Jesteś kierownikiem całej sekcji logistyki w naszej firmie. To bardzo odpowiedzialna funkcja, zwłaszcza, że masz pod sobą aż trzy wiodące marki samochodowe. Opowiedz nam nieco, jakie wyzwania wiążą się z zajmowanym przez Ciebie stanowiskiem?

Czas, czas i jeszcze raz czas, to jest podstawowe wyzwanie logistyki w salonach samochodowych, a ja na co dzień muszę sobie dobrze radzić z presją, jaką to nam mnie wywołuje, tak aby moi pracownicy czuli się bezpiecznie i mogli w 100% skupić się na swoich zadaniach. Drugim najważniejszym wyzwaniem mojego stanowiska jest stała współpraca ze wszystkimi działami AGP - niezależnie od marki. Tak jak w żywym organizmie, logistyka jest elementem łączącym wszystkie etapy procesu wydawania nowych samochodów. Logistyka to też adrenalina - potrzebna jest szybka reakcja na komplikacje/problemy, podobnie jak w mojej pasji.


Na rynku pracy jest sporo ludzi, którzy marzą o rozpoczęciu swojej kariery w branży motoryzacyjnej. Czym powinna charakteryzować się osoba, która chciałaby podjąć się pracy w Twoim dziale?

Do naszego działu poszukujemy przede wszystkim osób pracowitych, dokładnych, precyzyjnych i odpornych na stres. Ponadto, kandydaci powinni charakteryzować się komunikatywnością, umiejętnością podejmowania szybkich decyzji, a także zdolnością pracy w zespole. Dodatkowymi atutami będzie doświadczenie w dziedzinie Car Detailingu oraz zainteresowanie motoryzacją. Obecnie prowadzimy rekrutację na stanowisko pracownika myjni, który będzie idealnym uzupełnieniem naszego zespołu.  


Czy w dziale logistyki istnieje możliwość awansu na wyższe stanowisko?

Oczywiście. Dzięki różnym szczeblom kariery, w naszym dziale istnieje możliwość ciągłego poszerzania swoich umiejętności, a co za tym idzie - awansu na wyższe stanowiska. Wśród nas jest sporo osób, które zaczynały swoją karierę np.: jako pracownicy myjni, a dzisiaj zajmują ważne stanowiska w logistyce albo w szeroko pojętym dziale administracji, gdzie są odpowiedzialni m.in. za sprzedaż samochodów. Ciężka praca, zdobyta wiedza i zaangażowanie pozwoliły tym osobom ruszyć dalej w swojej karierze zawodowej.


Andrzeju, szablonowym projektem, jaki wprowadziłeś do naszej oferty było utworzenie usługi Car Detailingu. Czy możesz nam zdradzić, jak zrodził się pomysł na powstanie tej inicjatywy?

Miałem szczęście przy budowaniu zespołu logistyki AGP, natrafić na ludzi, którzy z pasją podchodzą do Detailingu samochodów i mają w nim nie małe doświadczenie. Od samego początku mojego funkcjonowania w AGP, dążyłem do tego aby Logistyka wykorzystywała wszystkie swoje zasoby na korzyść Spółki, tak aby nie zlecać usług podwykonawcom (smart naprawy, oklejanie samochodów, przyciemnianie szyb, polerowanie szkła).  


null

Polerowanie lakieru przed nałożeniem ceramiki


Dzięki ciężkiej pracy mojego zespołu oraz szeregu szkoleń, wypracowaliśmy wysoki poziom umiejętności pozwalających oferować nam usługi Car Detailingu odpłatnie dla każdego zainteresowanego klienta, niezależnie od marki auta jakim się porusza. Posiadając ludzi z wiedzą i umiejętnościami, naładowanych pasją do tego co robią, to była tylko kwestia czasu kiedy nasza oferta zaistniała na rynku.


Na czym polega Car Detailing i jakie usługi wchodzą w jego skład?

Car Detailing jest bardzo szerokim pojęciem - uproszczając - jest to proces czyszczenia oraz konserwacji/impregnacji samochodu tak aby wyglądało zawsze jak "nowe" podczas codziennego użytkowania - niezależnie czy mówimy o zewnętrznych powłokach czy wnętrzu auta.

Przykładowe usługi wchodzące w skład Car Detailingu to:

- korekta lakieru (usuwanie rys),

- nakładanie powłok ceramicznych lub polimerowych,

- nakładanie twardego wosku,

- czyszczenie/pranie wnętrz,

- impregnacja tapicerki,

- usuwanie wgnieceń metodą PDR (z ang. paintless dent repair),

- smart naprawy (zaprawki punktowe, polerowanie szyb),

- mycie detailingowe (najszerszy możliwy zakres mycia pojazdu - czytaj: nie da się dokładniej).

- oklejanie newralgicznych miejsc na aucie (ranty drzwi, maski, zderzaki, osłony lusterek),

- przyciemnianie szyb.


null

Jeden z etapów przy wyciąganiu wgniecenia blacharskiego

Jeden z etapów przy zmianie koloru emblematów na życzenie klienta

Jeden z etapów przy wyciąganiu wgniecenia blacharskiego


Czy Car Detailing dotyczy tylko nowych samochodów, czy też używanych?

Car Detailing w przypadku auta nowego będzie miał dość wąski zakres, np.: wystarczy zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną + folią PPF, a wnętrze zaimpregnować przed powstawaniem zabrudzeń.

Natomiast Detailing auta używanego, może być bardzo rozbudowanym procesem - i każdy pojazd trzeba traktować indywidualnie. Zaczynając od korekt lakieru (usuwania rys, wgnieceń, rys z szyb) kończąc na praniu tapicerki wewnątrz auta oraz jej impregnacji, plus zabezpieczeniu lakieru na zewnątrz (twardym woskiem lub powłoką polimerową albo powłoką ceramiczną).


Wykonanie tzw. zaprawki lakierniczej


Są chętni na skorzystanie z Car Detailingu w Centrum Wrocław?

W przypadku aut nowych popyt na nasze usługi utrzymuje się na podobnym poziomie i jest mocno zależny od liczby wydawanych nowych samochodów VW/Skoda/Audi.

Natomiast popyt na usługi dotyczące aut używanych z kwartału na kwartał wzrasta kilkukrotnie. W aktualnym momencie wykonujemy kilkadziesiąt zleceń miesięcznie. Nadal jesteśmy w początkowym etapie wzrostu.

Nie zapominajmy, że kluczowym elementem Detailingu jest jakość usługi, a nie ilość. Naszym atutem jest indywidualne podejście do każdego klienta, dzięki temu jesteśmy w stanie oferować usługę na najwyższym poziomie, każdemu kto się do Nas zgłosi.


null


Na koniec, opowiedz nam jak łączysz swoją pracę z pasją, którą są motocykle. Praca w branży, pomaga Ci w tym, aby realizować swoje marzenia?

Praca w branży na pewno nie przeszkadza w realizacji moich marzeń. Kontakt z motoryzacją na co dzień daje mi dużo satysfakcji, a każdy dzień pozwala mi zdobyć nowe doświadczenia, które np.: mogę wykorzystać w garażu "majstrując" przy motocyklach czy autach, którymi się poruszam. Motocykle to adrenalina i umiejętność panowania nad nią, na co dzień w pracy ułatwia mi to radzenie sobie z problemami, na jakie natrafia mój dział w codziennych obowiązkach.

Motocykle nie są moją jedyną pasją. Dla pełnej równowagi - spokoju i balansu szukam w górach, w szczególności w Wysokich Tatrach - to właśnie tam zrodziły się najlepsze pomysły Car Detailing Centrum Wrocław.


null


Raz jeszcze dziękujemy za spotkanie i życzmy wielu sukcesów w dalszej pracyJednocześnie zapraszamy do kontaktu z Andrzejem i zapoznaniem się z ofertą działu Car Detailingu



Zobacz także:

Jazdy testowe Volkswagen Centrum Wrocław - czynnik decydujący przy zakupie auta

Każdy z nas, decydując się na zakup nowego, bądź używanego samochodu, chciałby dowiedzieć się o nim możliwie jak najwięcej. Kupno auta to inwestycja, którą zaliczyć możemy do kategorii tych bardziej poważnych, ponieważ wiąże się z przeznaczeniem wyższych nakładów finansowych. Dlatego przystępując do kupna wymarzonego samochodu, powinno zależeć nam na tym, aby był to pojazd odpowiednio przez nas przetestowany i sprawdzony, w którym będziemy czuli się dobrze. Jazdy testowe są kluczowym elementem w całym procesie wyboru odpowiedniego auta. Pozwalają poczuć jego specyfikę i sposób zachowywania się na drodze.

Czytaj dalej

Współpraca ŠKODA Centrum Wrocław z wrocławskim Welodromem

Pozostając w tematyce kolarstwa w związku z trwającym Tour de France, dzisiaj chcielibyśmy poruszyć kwestię współpracy naszego salonu ŠKODA Centrum Wrocław ze słynnym torem kolarskim im. Wernera Józefa Grundmanna we Wrocławiu. Historyczny obiekt do dziś cieszy się uznaniem wśród zawodników i kibiców, którzy chętnie odwiedzają go przy każdej możliwej okazji.

Czytaj dalej

Współpraca ŠKODA AUTO z Tour de France - miłość, która nie rdzewieje

To już 18 rok z rzędu, kiedy ŠKODA AUTO jest oficjalnym partnerem najsłynniejszego wyścigu kolarskiego na świecie Tour de France. Marka w tym roku dostarczyła 250 samochodów mających być wsparciem dla organizatorów i uczestników wydarzenia. Wśród modeli, które możemy obserwować na trasie znalazły się ŠKODA OCTAVIA i hybrydy typu plug-in OCTAVIA iV oraz SUPERB iV.

Czytaj dalej