Wywiad z Tomkiem Hacusiem - Mistrzem serwisu ŠKODA Centrum Wrocław


W ramach cyklu wywiadów z pracownikami Auto Group Polska, który prowadzimy na naszym blogu, dzisiaj chcielibyśmy polecić Wam rozmowę z Tomaszem Hacusiem, Mistrzem serwisu w ŠKODA Centrum Wrocław.


Tomek, to zapalony biegacz, dla którego nie istnieją ograniczenia. Niedawno ukończył arcytrudny i wyczerpujący bieg Ultrajanosik - Legenda, na imponującym dystansie 110 km.


Tomek, opowie nam dzisiaj trochę o tym wydarzeniu, trudnościach, które spotkał na trasie, a także o swojej pracy w salonie ŠKODY.


Zapraszamy!



Tomku, dziękujemy, że zgodziłeś się na ten wywiad. Na samym początku, opowiedz nam trochę o biegu Ultrajanosik, który niedawno ukończyłeś. Jak wrażenia?


Ultra Janosik Legenda jak każdy inny bieg ultra w którym brałem udział, dostarcza niesamowitych przeżyć. Ale ta impreza przerosła wszelkie moje oczekiwania. Ten bieg jest dość wymagający, a pogoda w tym roku spowodowała, że była to jedna z najtrudniejszych edycji. Nie dość, że od wielu dni padał deszcz, to jeszcze ostatniej nocy przed startem w Tatrach pojawiła się zima, i spadło kilkadziesiąt centymetrów śniegu. Zaczynaliśmy w pięknym słońcu, później pojawiły się chmury, deszcz, a nawet grad. Ale wszystkie te przeciwności zostały wynagrodzone przez przepiękne widoki. Na początku dalekie panoramy nad morzem chmur w dolinach i niemalże dające się dotknąć szczyty Tatr Wysokich i Bielskich. Nocą zaś ciężko było oderwać wzrok od pięknie rozświetlonych miast, które mogłem obserwować ze szczytów po których przebiegałem. To był magiczny czas dla mnie.


null


Tatry uchodzą za trudne góry, szczególnie dla mało doświadczonych turystów. Bieganie w nich to nie lada wyzwanie. Co jest najtrudniejsze w tego typu zawodach?


Ten bieg składa się tak naprawdę z dwóch zupełnie różnych części. Pierwsza to Tatry, w których dominują skały i duża ilość luźnych kamieni. W tym roku były one jeszcze dodatkowo oblodzone, zwłaszcza powyżej 2000 m.n.p.m. Co więcej, jest tam dużo przewyższeń. Na kilku kilometrach trasy musieliśmy podejść lub zejść często po 600 -700 m w pionie. To oznaczało poruszanie się w wielu miejscach praktycznie po skalnych półkach. Druga część to Spisz. Tu przewyższenia były mniejsze, ale za to znacząca część trasy była pokryta błotem.

Największą trudnością tego typu biegów jest narastające zmęczenie. Często trwa ono powyżej 20 godzin. Trzeba umieć radzić sobie z kryzysem, który pojawia się głównie w nocy i nad ranem. Ale zawsze przy dobieganiu do mety wszystko przestaje być ważne. Jest radość z ukończonego wyzwania i potężna satysfakcja. I mimo wszystko delikatne poczucie zawodu, że bieg już się skończył. Zwłaszcza że przygotowania trwają często miesiącami, a nawet i latami.

null


Jak bardzo bieganie wpływa na Twoje codzienne życie związane z pracą i innymi obowiązkami?


Bieganie spowodowało że musiałem mocno popracować nad organizacją własnego czasu, żeby móc połączyć zarówno życie rodzinne, pracę jak i treningi. Wymagało to tak naprawdę usystematyzowania wszystkiego na nowo. Przygotowania do biegów ultra, pozwoliły na pozbycie się złych nawyków. I w końcu mam czas na książki i podcasty, których słucham podczas długich treningów.


Imprezy biegowe w których biorę udział odbywają się w najpiękniejszych zakątkach naszych gór. Stało się to dodatkową inspiracją do ciekawych wyjazdów rodzinnych.

null


Przejdźmy może teraz na tematy trochę bardziej związane z Twoją pracą. Od jak dawna związany jesteś z w serwisem samochodowym?


W branży motoryzacyjnej działam już ponad 20 lat. Prawie dziesięć lat prowadziłem warsztat samochodowy, zajmowałem się naprawami aut wielu marek, zarówno prywatnych jak i flotowych. Od ponad czterech lat jestem związany z ASO Skody. Zaczynałem jako doradca serwisowy i bardzo szybko zdałem egzamin, uzyskując tytuł Certyfikowanego Doradcy Serwisowego ŠKODY. Objęcie stanowiska Mistrza serwisu jest kolejnym etapem mojej kariery zawodowej.


Jak wspomniałeś, w salonie ŠKODA Centrum Wrocław zajmujesz stanowisko Mistrza serwisu. Co należy do Twoich zadań?


Jako Mistrz serwisu jestem odpowiedzialny przede wszystkim za nadzór, organizację i koordynację pracy mechaników. A mówiąc bardziej potocznym językiem, to pilnuję, żeby prace odbywały się zgodnie z terminami uzgodnionymi z klientami i z technologią producenta marki ŠKODA, przy zachowaniu najwyższych standardów jakościowych. Odpowiadam też za dokumentację związaną z obsługą samochodu na serwisie, jak i procesem napraw gwarancyjnych.

Największym wyzwaniem każdego dnia jest jak efektywnie wykorzystać możliwości techniczne i przerobowe serwisu.


Jakie są atuty pracy w autoryzowanym serwisie?


W autoryzowany serwisie mamy możliwość pracować przy użyciu najnowocześniejszych narzędzi serwisowych, które są przeznaczone do konkretnej marki samochodów. Zarówno w zakresie informatycznym, jak i mechanicznym. Dodatkowym atutem jest wsparcie producenta w zakresie technologii, napraw i rozwiązywaniu problemów, nawet z bardzo skomplikowanymi układami nowych samochodów.


Nawiązując do poprzedniego pytania, powiedz nam, dlaczego Twoim zdaniem, jako wieloletniego eksperta serwisu w ASO, warto mimo wszystko korzystać z autoryzowanych serwisów?


Oprócz czynników, które wymieniłem w poprzedniej odpowiedzi, naszym atutem jest kadra mechaników. Są to osoby z najwyższymi kwalifikacjami i umiejętnościami, pozwalającymi wykonać wszystkie naprawy i rozwiązywać nawet najtrudniejsze problemy. Niewątpliwie dużym atutem jest również to, że każdemu klientowi wystawiamy gwarancję i korzystamy tylko z autoryzowanych i oryginalnych części. Dodatkowo, klient ma również pewność, że otrzymuje samochód czysty, umyty i odkurzony w środku. W czasie oczekiwania na samochód, nasi klienci mogą spędzać czas w czystych warunkach w naszej strefie dla klienta, gdzie jest możliwość napicia się pysznej kawy z ekspresu i skorzystania z internetu.


Głównym czynnikiem, który sprawia, że klienci wciąż nie chcą wybierać autoryzowanych serwisów jest cena. Czy rzeczywiście koszt serwisu ASO znacząco różni się od ofert innych serwisów?


Na aspekt ceny należy popatrzeć również w szerszym kontekście. Na wszystkie wykonywane naprawy udzielamy dwuletniej gwarancji. Nie tylko w naszym serwisie, ale w całej sieci ASO ŠKODY. Możemy sobie na to pozwolić ze względu na zastosowanie oryginalnych części i materiałów gwarantujących najwyższą jakość, jak również stosując najwyższe standardy napraw zgodnie z wytycznymi producenta. Plusem jest również pełna dokumentacja napraw, co jest atutem przy dalszej odsprzedaży samochodu.

Dodatkowo, oferujemy promocje zarówno sezonowe (wymiana opon, kół, serwis klimatyzacji). Natomiast stałym klientom zapewniamy specjalne pakiety rabatowe.


W związku z rozwojem technologicznym, coraz więcej producentów, posiada w swojej ofercie samochody elektryczne. Czy serwis elektryków znacząco różni się od serwisu samochodów spalinowych?


Moda, lub patrząc szerzej konieczność. A wracając do pytania. Różnica polega na innej specyfice napędów elektrycznych w porównaniu do spalinowych. Są to auta bardzo zaawansowane technicznie. Natomiast jesteśmy w stanie również je obsługiwać w zakresie wymaganym przez producenta.


Tomku, serdecznie dziękujemy za wywiad i życzymy Ci dalszych sukcesów na tle prywatnym i zawodowym.

Zobacz także: